Rajd pieszy do Ojcowa

Utworzono dnia 19.10.2015

Dnia 3 października 2015  r.  klasa szósta wraz z opiekunami wybrała się na rajd. Busem dojechaliśmy do Skały, a następnie pieszo udaliśmy się do Ojcowa. Pierwszym punktem rajdu była zabytkową kapliczka „Na wodzie”, w pobliżu której wypływa źródełko Św. Jana. Chętnie ochłodziliśmy się krystaliczną wodą, a po chwili odpoczynku  pomaszerowaliśmy do Muzeum Przyrodniczego w Ojcowie, gdzie obejrzeliśmy film o powstaniu Doliny Prądnika. Po filmie poszliśmy zwiedzać  ekspozycję muzeum. Zobaczyliśmy przeróżne skamieniałości, odtworzone wnętrze jaskini, narzędzia używane przez pradawnego człowieka oraz rośliny i zwierzęta charakterystyczne dla Ojcowskiego Parku  Narodowego.

Kolejnym punktem wędrówki była Brama Krakowska, obok której znajduje się Źródełko Miłości. Po zrobieniu pamiątkowych zdjęć wyruszyliśmy w kierunku Jaskini Łokietka. Droga była męcząca, więc na górze odpoczywaliśmy. Wracając,  „wdrapaliśmy” się na punkt widokowy, gdzie mogliśmy podziwiać panoramę Doliny Prądnika.

Po powrocie z rajdu rodzice Patrycji i Fabiana przygotowali nam ognisko. Upiekliśmy kiełbaski i zjedliśmy je ze smakiem. Warto było poświęcić sobotni czas, ponieważ rajd był super, wszyscy się dobrze bawili przy sprzyjającej, słonecznej pogodzie.